Z pewnością każdy z nas nieraz spotkał się z pojęciem odzieży reklamowej. Są to ubrania znakowane logotypem lub sloganem reklamowym danej firmy, co stanowi formę promocji i umacniania więzi z firmą. Głównym zadaniem odzieży tego typu jest przyciągnięciu uwagi klientów. Czym jest odzież reklamowa? czym się wyróżnia? Dlaczego warto z niej skorzystać?
Pojęcie odzieży reklamowej
Pojęcie odzieży reklamowej jest ściśle związane z gadżetami promocyjnymi, z jakich chętnie korzystają firmy. To uniwersalne artykuły, które są używane w każdej firmie, bez względu na branże i wielkość. Istnieje kilka najbardziej popularnych modeli odzieży z logo firmy, jakimi są np.:
- polary,
- kurtki zimowe,
- koszule firmowe,
- czapki z daszkiem,
- bluzy,
- wiosenne kurtki.
To, jaki rodzaj odzieży wybierzemy, jest zależny od wielu czynników – specyfika branży, miejsce promocji, czy cele promocyjne firmy.
Czym wyróżnia się odzież reklamowa?
Okazuje się, że odzież reklamowa różni się od tradycyjnej odzieży kilkoma właściwościami. W tym przypadku mamy do czynienia z odpowiednim znakowaniem i kieszonkami, które ułatwiają dotarcie maszynom do nanoszenia logo firmy. Z założenia miejsce do znakowanie jest dowolne, lecz istnieją też pewne ograniczenia techniczne co do danego sposoby znakowania. Popularnymi opcjami są delikatne nadruki na piersi, na plecach, czy na mankiecie koszuli.
Odzież promocyjna jest drukowane na wiele sezonów i zazwyczaj w dużych ilościach. Dzięki temu każdy klient znajdzie to, czego szuka i zakupi setki egzemplarzy, jakie są odnawiane co jakiś czas. Plusem jest ogromny wybór rozmiarów, co pozwala dopasować produkt do sylwetki pracownika.
Jakie cele ma korzystanie z odzieży reklamowej?
Warto zauważyć, że odzież tego typu jest efektownym narzędziem reklamowym dla każdej branży. Jest to potwierdzone przez szereg firm, które dbają o swój wizerunek i korzystają z nowoczesnych rozwiązań marketingowych. Zadaniem odzieży reklamowej jest zwiększanie lojalności klienta wobec marki i zwiększanie szansy na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Oczywiście istnieje też mnóstwo innych zastosowań promocyjnego ubioru.
Pamiętajmy o tym, że zadbanie o pozytywne relacje z klientem są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej organizacji. Okazuje się, że często przedstawiciele handlowi danej firmy wręczają odbiorcom drobne upominki, które budzą miłe skojarzenia z marką. Na rynku spotykane są też konkursy u promocje, dzięki którym można otrzymać artykuły reklamowe. Dzięki temu marka buduje solidną więź z klientami i zwiększa swoją pozycję na rynku.