Kupno lub sprzedaż nieruchomości to ważna i stresująca decyzja, ale jest na to sposób. Profesjonalne firmy pomagają bezpiecznie zbyć lub zakupić dom czy mieszkanie.

Wybrane biuro nieruchomości musi spełnić oczekiwania klientów z obu stron. Jego podstawowym zadaniem jest zabezpieczenie całej transakcji oraz doprowadzenie do zadowolenia kupujących i sprzedających. Dobra firma może pochwalić się solidnym portfolio, prawidłowymi praktykami podczas negocjacji czy formułowania ogłoszeń.

Zakup nieruchomości

Nie jesteśmy zdani na ciągłe przeszukiwanie internetu w celu znalezienia odpowiedniej nieruchomości. Takie zadanie możemy zlecić w biurze nieruchomości. Pracownicy skupią swoją uwagę tylko na określonych ogłoszeniach. Doświadczenie pozwala na szybkim przefiltrowaniu obecnych ogłoszeń, ustawieniu powiadomień w przypadku gdyby konkretna oferta się pojawiła oraz sprawdzeniu miejsc z ogłoszeniami, które niekoniecznie są dostępne dla wszystkich. Biura nieruchomości znają lokalny rynek, więc jeżeli poszukujemy domu w mieście Gdynia, najlepiej zwrócić się do kogoś, kto ma doświadczenie w zakupie nieruchomości na tym rynku. Dobry specjalista doradzi również odnośnie konkretnej lokalizacji. Być może miejsce, które wydaje się pozornie świetnym miejscem do zamieszkania, posiada wady, których klient nie jest w stanie zaakceptować. Dodatkowo pomoc podczas transakcji czy oględzin pozwoli zwrócić uwagę na problemy występujące w danej nieruchomości – klient zainteresowany zakupem nie musi być specjalistą od stanu budynku, rodzaju własności, czy niekoniecznie jest w stanie ocenić stan techniczny nieruchomości.

Sprzedaż nieruchomości z biurem nieruchomości

Jeżeli chodzi o zbycie nieruchomości, z pozoru proste zadanie może okazać się wielką klapą. Żeby doszło do sprzedaży, należy przygotować odpowiednie dokumenty o własności nieruchomości, wykonać dobrej jakości zdjęcia oraz wystawić ogłoszenie – najczęściej wybieramy do tego celu internet. I tutaj już mogą pojawić się kłopoty. Dobre biuro nieruchomości wskaże, które dokumenty należy posiadać, żeby czas transakcji był jak najkrótszy. Kolejna rzecz – dobrej jakości fotografie – klient niekoniecznie posiada wiedzę, umiejętności oraz sprzęt niezbędny do wykonania dobrych zdjęć. Ogłoszenie ma być skuteczne i umieszczone w najlepszych serwisach z ogłoszeniami, czy na stronie biura. Żeby tak było, trzeba posiadać wiedzę o portalach z ogłoszeniami oraz o tym, jak powinno być skonstruowane skuteczne ogłoszenie. Dobry tytuł, dobry opis nieruchomości pozwalają na zbudowanie zainteresowania ofertą klienta. Brak opisu przeszkodzi w sprzedaży, nieprawidłowe informacje również w niej nie pomogą. Również w tym przypadku pomocna jest wiedza na temat rynków lokalnych. Nieruchomość zlokalizowaną w mieście Gdańsk, najlepiej powierzyć firmie, która ma już na koncie podobne transakcje oraz działa na tym rynku. Przeglądając stronę konkretnego biura nieruchomości, potencjalni kupujący mogą zwrócić uwagę właśnie na nasze ogłoszenie.