Konkurencja w branży meblarskiej jest bardzo duża. Zatem trzeba zadbać o wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły, aby zadowolić klientów. Niezwykle istotne dla prestiżu firmy jest ograniczenie ilości reklamacji, zatem wykonywanie wszystkich mebli, dokładnie według wytycznych klienta, jeśli oferuje się jakąkolwiek formę personalizacji. Niewątpliwie bardzo istotne znaczenie ma tu również odpowiednie zabezpieczenie mebli w trakcie transportu. Trzeba zatem zadbać o zaopatrzenie w materiały pakowe, m.in. folie stretch.
Zabezpieczenie elementów szklanych – stosowanie wypełnień i folii stretch
Często oferuje się meble wykonane w całości czy części ze szkła. Takie konstrukcje, niezależnie od tego czy są stworzone ze wzmocnionego materiału czy też nie, należy odpowiednio chronić przed stłuczeniem i tym samym stratami nie tylko finansowymi, ale również wizerunkowymi dla firmy. A wystarczy tak niewiele. W paczkach, do których pakowane są luzem i po bokach zostaje wolna przestrzeń należy zastosować wypełnienie z poliestru lub styropianu do paczek. W przypadku wąskich paczek warto zabezpieczyć przynajmniej krawędzie za pomocą kształtek styropianowych, a pozostałą część, np. szklanego blatu stołu zabezpieczyć folią stretch.
Ochrona płyt meblowych – krawędzie i odpowiednie pakowanie
Obecnie rzadziej sprzedaje się meble już zmontowane, a częściej takie, które przeznaczone są do montażu. W takiej sytuacji wszystkie pojedyncze elementy muszą być zabezpieczone w transporcie. Stosuje się duże pudła kartonowe, do których bez problemu mogą się zmieścić elementy mebli z płyty wiórowej i mdf. W tym przypadku mimo że często krawędzie są fabrycznie zabezpieczone materiałem ABS, to jednak warto dodatkowo je osłonić, stosując styropianowe nasadki. Istotne znaczenie w przypadku mebli wykonanych z naturalnego drewna ma zapewnienie odpowiednich warunków przewozu. Zatem istotna jest odpowiednia wilgotność powietrza. Dzięki temu drewno nie jest narażone na butwienie. Z kolei elementy metalowe, np. uchwyty mebli trzeba bardzo dokładnie zapakować w folię stretch i najlepiej umieścić razem z instrukcją montażu, a także innymi dodatkowymi elementami meblościanek czy komód, w jednym pudle. Może do nich należeć np. dodatkowe oświetlenie led.
Transport mebli tapicerowanych o nietypowych gabarytach – ochrona obicia przed uszkodzeniem
Szczególną ochroną należy otoczyć również transport mebli tapicerowanych. Ponieważ często są to zestawy o nietypowych gabarytach do ich zabezpieczenia niezbędna jest folia stretch. Jeśli szczególnie chroni się swój design i patenty nie trzeba pokazywać postronnym jak wyglądają meble. Można zatem opakować je w folie stretch w czarnym kolorze. Oczywiście trzeba tu rozważyć wszystkie za i przeciw, gdyż odpowiednie mogą być także folie białe. Jeśli transport zawiera meble do kilku lokalizacji, to poszczególne elementy w przypadku opakowania czarną folią stretch muszą być dodatkowo oznakowane, aby kierowca nie miał problemu z wydaniem odpowiednich paczek. Zastosowanie białej folii zapewnia od razu widok kompletu. Można zatem od razy sprawdzić czy wszystkie elementy, są zgodne z zamówieniem, zarówno pod względem formy, dodatkowych elementów, jak np. zagłówki czy poduszki, a także kolorystyki obicia.
Jakie zabezpieczenia stosować w samochodzie i w jaki sposób dostarczać meble?
Poza zastosowaniem folii bąbelkowych i stretch, a także taśm pakowych do dodatkowego zabezpieczenia niezbędne jest odpowiednie przygotowanie floty samochodów. Zatem muszą być wyposażona w dodatkowe pasy, dzięki którym możliwe będzie przypięcie poszczególnych elementów, by nie przesuwały się i nie obijały o siebie w trakcie transportu. Ma to również istotne znaczenie w przypadku wystąpienia kolizji na drodze.
Dzięki zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń dla paczek firma może stać się bardziej profesjonalna w oczach klientów. Przede wszystkim zyskuje się nie tylko lepsze postrzeganie działalności przedsiębiorstwa, ale również realnie zaoszczędzone pieniądze, które trzeba by wydać na zwroty za uszkodzony towar. Można je spożytkować na dalszy rozwój i zwiększenie konkurencyjności marki.